Værdier

Værdier i Sneglehuset

Barnets livsglæde og leg ser vi som grundlag for udvikling på alle områder. Gennem nærvær og anerkendende relationer mellem børn og voksne, gives der plads til individuelle behov, læring og udvikling i fællesskabets ånd. Natur er fælles fokus for hele huset.

Med respekt for menneskets basale behov og tryghed i tydelig dagsrytme, vil vi møde barnet "hvor det er" og styrke nysgerrigheden til omverden.

Vi arbejder inkluderende med udgangspunkt i individueller behov og følelsen af at høre til et fællesskab.

Hverdagen giver mulighed for at opleve, nyde og forstå natur og miljø, både i/ved hjemmebasen samt ved ture ud af huset. Med barnets egen store drivkraft til udvikling tilbyder vi tid til fordybelse og rum til forskellige personligheder med respekt for det enkelte barn.

Vi har:

Skovhold, som er for vores mellemgruppe, tirsdage og torsdage fra april -  uge 42

Fra 42 - april har vi lejet os ind i Lanternen (hallen) en formiddag om ugen.

Storegruppen, som er de børn som skal i skole, samles tirsdage og torsdage.

Lillegruppen 3-4 årige samles tirsdage og torsdage.

Dialogisk læsning, vi læser på stuerne og laver små læsegrupper